Wesnoth unit tree

Based on version 1.0.2

Back to start

Rang 0 Rang 1 Rang 2 Rang 3 Rang 4 Rang 5
Cavalryman
Cavalerist
rechtvaardig
HP:38  MP:8  XP:34
short: 6 - 3
Dragoon
Dragonder
rechtvaardig
HP:58  MP:9  XP:130
short: 7 - 4
long: 15 - 1
Cavalier
Kurassier
rechtvaardig
HP:68  MP:9  XP:100
short: 10 - 4
long: 17 - 1
Horseman
Ruiter
rechtvaardig
HP:38  MP:8  XP:44
short: 9 - 2  (stormloop)
Knight
Ridder
rechtvaardig
HP:58  MP:8  XP:120
short: 8 - 4
short: 14 - 2  (stormloop)
Paladin
Paladin
rechtvaardig
HP:65  MP:8  XP:100
verpleegt
short: 8 - 5
short: 15 - 2  (stormloop)
Grand Knight
Grootse Ridder
rechtvaardig
HP:78  MP:7  XP:100
short: 12 - 4
short: 17 - 2  (stormloop)
Lancer
Lansenier
rechtvaardig
HP:48  MP:10  XP:100
short: 12 - 3  (stormloop)
Fencer
Schermer
rechtvaardig
HP:28  MP:6  XP:37
warzaaier
short: 4 - 4
Duelist
Duelist
rechtvaardig
HP:44  MP:7  XP:90
warzaaier
short: 5 - 5
long: 15 - 1
Master at Arms
Wapenmeester
rechtvaardig
HP:54  MP:7  XP:100
warzaaier
short: 7 - 5
long: 17 - 1
Heavy Infantryman
Zware Infanterie
rechtvaardig
HP:38  MP:4  XP:40
short: 11 - 2
Shock Trooper
Schoktroep
rechtvaardig
HP:52  MP:4  XP:110
short: 18 - 2
Iron Mauler
IJzermaler
rechtvaardig
HP:64  MP:4  XP:100
short: 25 - 2
Mage
Magiër
rechtvaardig
HP:24  MP:5  XP:60
short: 5 - 1
long: 7 - 3  (magisch)
White Mage
Witte Magiër
rechtvaardig
HP:32  MP:5  XP:150
geneest
short: 6 - 1
long: 8 - 4  (magisch)
Mage of Light
Magiër des Licht
rechtvaardig
HP:42  MP:5  XP:100
verlicht,geneest
short: 7 - 3
long: 10 - 4  (magisch)
Red Mage
Rode Magiër
neutraal
HP:42  MP:5  XP:100
short: 6 - 2
long: 8 - 4  (magisch)
Arch Mage
Oppermagiër
neutraal
HP:57  MP:5  XP:220
short: 7 - 2
long: 12 - 4  (magisch)
Great Mage
Meester-Magiër
neutraal
HP:65  MP:5  XP:100
short: 9 - 2
long: 16 - 4  (magisch)
Silver Mage
Zilveren Magiër
neutraal
HP:48  MP:6  XP:100
teleportatie
short: 7 - 2
long: 9 - 4  (magisch)
Merman Fighter
Meermanstrijder
rechtvaardig
HP:36  MP:6  XP:36
short: 6 - 3
Merman Warrior
Meermankrijger
rechtvaardig
HP:50  MP:6  XP:80
short: 8 - 4
Merman Triton
Meermanvorst
rechtvaardig
HP:60  MP:6  XP:100
short: 11 - 4
short: 11 - 4
Merman Hoplite
Meermanhopliet
rechtvaardig
HP:52  MP:5  XP:100
standvastig
short: 13 - 2
Peasant
Boer
rechtvaardig
HP:18  MP:5  XP:23
short: 5 - 2
long: 4 - 1
Spearman
Speerman
rechtvaardig
HP:36  MP:5  XP:42
short: 7 - 3  (eerste contact)
long: 6 - 1
Swordsman
Zwaardvechter
rechtvaardig
HP:52  MP:5  XP:60
short: 8 - 4
Royal Guard
Koninklijke Gardist
rechtvaardig
HP:75  MP:6  XP:100
short: 12 - 4
Pikeman
Piekenier
rechtvaardig
HP:52  MP:5  XP:80
short: 10 - 3  (eerste contact)
Halbardier
Halbardier
rechtvaardig
HP:72  MP:5  XP:100
short: 9 - 4  (eerste contact)
short: 11 - 4  (eerste contact)
Javelineer
Speerman
rechtvaardig
HP:45  MP:5  XP:100
short: 8 - 3  (eerste contact)
long: 11 - 2
Bowman
Boogschutter
rechtvaardig
HP:33  MP:5  XP:39
short: 6 - 2
long: 6 - 3
Longbowman
Langboogschutter
rechtvaardig
HP:45  MP:5  XP:80
short: 8 - 2
long: 10 - 3
Master Bowman
Meesterboogschutter
rechtvaardig
HP:50  MP:5  XP:100
short: 7 - 3
long: 11 - 4

Back to start