Rang 3
Promoveert tot:
Advance from: Meerminpriesteres
HP: 41 Cost: 120 Zetten: 6 Alliantie: rechtvaardig XP: 100
Vaardigheden:
Meerminzieners hebben hun roeping tot het uiterste gevolgd. Ze zouden weleens gedreven kunnen worden door een oude legende die onder het meervolk verteld wordt. De legende verhaalt van een naamloze, donkere verschrikking die ooit een vloek was voor het meervolk. Hoewel er niet veel van bekend is, zou het de kracht van het licht zijn geweest die het uiteindelijk versloeg.
Bijzonderheden: het licht dat een ziener werpt, is van een magische aard en heeft als zodanig altijd een hoge raakkans. Dit licht is met name erg schadelijk voor levende doden. Zieners kunnen bovendien bevriende omringende eenheden genezen. Tot slot hebben ze ook nog het vermogen hun omgeving te verlichten.
Naam | Type | Aanvallen | Bereik | Speciaal | |
![]() |
staf | stomp | 7-3 | short | |
![]() |
lichtstraal | heilig | 8-4 | long | magisch |
scherp | 0% |
kou | 60% |
vuur | 0% |
heilig | 30% |
stomp | 0% |
puntig | 0% |
Terrein | Zetten | Verdediging |
Kasteel | 1 | 40% |
Dorp | 1 | 40% |
Diep Water | 1 | 50% |
Ondiep Water | 1 | 60% |
Grasland | 2 | 30% |
Bos | 5 | 30% |
Heuvels | 5 | 30% |
Bergen | 100 | 20% |
Moeras | 1 | 60% |
Zand | 2 | 30% |
Grot | 3 | 20% |
Tundra | 2 | 30% |