Meerminziener

Rang 3

 

Promoveert tot:

Advance from: Meerminpriesteres

HP: 41  Cost: 120  Zetten: Alliantie: rechtvaardig  XP: 100

Vaardigheden:

Meerminzieners hebben hun roeping tot het uiterste gevolgd. Ze zouden weleens gedreven kunnen worden door een oude legende die onder het meervolk verteld wordt. De legende verhaalt van een naamloze, donkere verschrikking die ooit een vloek was voor het meervolk. Hoewel er niet veel van bekend is, zou het de kracht van het licht zijn geweest die het uiteindelijk versloeg.

Bijzonderheden: het licht dat een ziener werpt, is van een magische aard en heeft als zodanig altijd een hoge raakkans. Dit licht is met name erg schadelijk voor levende doden. Zieners kunnen bovendien bevriende omringende eenheden genezen. Tot slot hebben ze ook nog het vermogen hun omgeving te verlichten.


aanvallen

Naam Type Aanvallen Bereik Speciaal
staf stomp 7-3 short  
lichtstraal heilig 8-4 long magisch 

Weerstandstabel

scherp 0%
kou 60%
vuur 0%
heilig 30%
stomp 0%
puntig 0%

Terreinspecificaties

Terrein Zetten Verdediging
Kasteel 1 40%
Dorp 1 40%
Diep Water 1 50%
Ondiep Water 1 60%
Grasland 2 30%
Bos 5 30%
Heuvels 5 30%
Bergen 100 20%
Moeras 1 60%
Zand 2 30%
Grot 3 20%
Tundra 2 30%

Back to start